Studium

* MUFTÍ PEREPT *

Tak jak jsem docházel do různých školských institucí a ústavů kde z bystrých a nadšených mladých lidí vyrábějí pitomce a znuděná individua vám zde teď něco málo napíšu abyste věděli čeho si život žádá také někdy. Nedosáhl jsem žádných velkých úspěchů a nebyl oceněn žádnými diplomy a vyznamenáními. Jsem tomu však rád, zachoval jsem si ještě kus svého zdravého rozumu...

Předškolní studium

Tak svá studia jsem zahájil někde v mateřské škole, na to tedy vskutku dobré vzpomínky nemám uložené v paměti, snad jsem byl poněkud jaksi opožděnější a ne tolik sociální typ, dosti i často introvertní, takže to bylo zdrojem četných příkoří na mě páchaných od těchto mých vrstevníků. Tady dále jsem musel malovat něco, co mi nakázali a já věru nevěděl si s tím rady. Dále si vzpomínám na podivný bílý jogurt a to, jak jsem konzumoval potraviny poněkud více než ostatní, což se později zapsalo i na tvaru a váze mé postavy.

Tady jsem chodil 3. roky do školky


Základní škola

Základní školu jsem nastoupil ještě o jeden rok déle než jsem měl, nějaká chytrá hlava usoudila, že to tak pro mne bude lepší. Jaksi si něco poněkud nesprávně vysvětlil a tímto mě vlastně poslal do třídy s mladšími - a v tomto věku je ten rozdíl značně cítit - ještě dost nevyspělými a dětinskými jedinci. Tudíž ani zde jsem nezapadl do kolektivu a nepříjemné události měly i zde své pokračování. Nebylo to nikterak kritické, ale zato téměř celých 8 let a to se na člověku také poněkud podepíše. V této škole jsem zažil změnu politického režimu v páté nebo šesté třídě a bylo to celkem dosti poznat. Povinná ruština se změnila na výběr němčina/angličtina. Z prvích ročníků si pamatuju například příšerné šlichty ve školní jídelně, povinně sníst vše za bedlivého dozoru dozoru. Totálně přesolené poblívky, nechutné odporné maso, sladký mrkvový sajrajt, brambory s bílým svinstvem na povrchu, kolínka co by nežralo ani prase..... Dále si vzpomínám na hororové školní výlety a naprosto neuvěřitelné tzv. branné cvičení. Čištění plynových masek v nákým savu a pak si to nasazovat na ksicht ještě! Dále úmorná práce na školních pozemcích, orba, okopávání zeleniny. Pak jsem si každý vzali po těžké práci z hromady vlastnoručně vypěstované zeleniny jednu mrkev a dostali každý poznámku do žákovský "KRADL NA ŠKOLNÍM POZEMKU MRKEV". Nezajímavé byly také hodiny fyziky, za nějaké provinění se běžně dostával trest ve stylu pětsetkrát napsat něco že nemám příště dělat. Jednou jsem vypracoval vtipný elaborát na téma, proč se nemám houpat ve třídě na židli /spadl jsem totiž z ní dozadu a způsobil tím nemalý hluk/. Měl značný úspěch, koloval po učitelském sboru celé školy, ale zpět jsem jej už bohužel nedostal. Ale trest byl prominut bezezbytku. Povinné referáty a "mluvní cvičení" na hodinách českého jazyka byl příšernej vynález! Mlčel jsem a dostal kuli. Hodiny matematiky, kde jiní než nadaní na tento předmět prostě ani neměli šanci na srozumitelné vysvětlení látky. Jednoduše tito jedinci byli mimo veškerý zájem vyučující. Prostě se s nima ani nebavila. Proto můj současný odpor k matice.

A sem zase 8. let do základní školy

To bude zřejmě 4tá a 6tá třída

Poslední rok v osmé třídě


SOU

Známky na základce nebyli sice katastrofální, ale moc dobré ke konci studia také ne / tak mě to učení už pak nebavilo a byl jsem natolik znechucen, že jsem se prostě vůbec už neučil/, takže jsem nepomýšlel na nějaké gymnázium či co jiného, chtěl jsem pokračovat někde na učnáku truhláře nebo elektroniku. No dopadlo to tak, že truhlářů zájemců už měli všude plno a přijímačky na elektrotechniku jsem podcenil, takže neudělal. Byl mi navrhnut náhradní učební obor, strojmí mechanik a obráběč kovů. Povídali mi lidi z mého okolí že toto studium má velkou budoucnost a že je snadné /což ano/, takže na tom zase bylo pravdy půl, no ale aspoň něco než nic že jo. Tak tady jsem se celkem uchytil, taky se mi tu pak i líbilo a hlavně to učení bylo o něčem použitelném více. Němčina se moc do hloubky nebrala, paní byla ráda, že si pamatujem aspoň náký slova... Odborné předměty mě bavily, ikdyž jsem zprvu byl oblíbeným terčem zkoušejícího na zkoušení. To bylo každou hodinu...'tak třeba Varadi' Seznámil jsem se tam s Autobusem, byli jsme kamarádi do deště, dělali si srandu ze všeho, nechyběli u žádné špatnosti. Vymýšleli kreslené sprosté vtipy.... Nejvíc však se mi zamlouvalo v dílnách, kde jsme sice první ročník jen pilovali pilníkem další dva roky ale pracovali na soustruhách, frézkách a jiných zařízeních. Byl jsem /a jsem doteď/ celkem zručný, tak se mi práce většinou dařila. Někdy ale vůbec... V těchto prostorách jsme zažili srandy celý kopec... Navíc když našim spolupracovníkem byl extrémně nešikovný Jaroušek....

SOU v Nové Pace škola na náměstí / Dílny

V prváku společné foto


Gymnázium

Mno a tak jsem pak vyšel školu s výučákem, poohlídl se po práci, pak několik roků pracoval a nakonec byl přesvědčen, že bych mohl a měl pokračovat ve studiích, že je to škoda takhle skončit jen s výučákem, tak ať si udělám aspoň maturitu na dálkovém gymnáziu, pak uvidím jestli se budu cítit ještě na vejšku / no tuhle variantu tedy jsem viděl jako zcela nereálnou v té době/. Nu což, zkusil jsem to teda ale moc si od toho nesliboval. Tak jsem nastoupil, byl přijat bez přijímaček, jak tam je zvykem, a začal se učit. Nebylo to však nic moc zase tak těžkého, dalo se to zvládnout a hlavně mě to i nesmírně bavilo se takto vzdělávat. Před zkouškama to však byla taky makačka. No jenže jsem toto učení upřednostnil před ostatníma aktivitama, takže to nebylo zase takové obtížné... Docházeli jsme jednou za týden, měli jsme vynikající vyučující a nesmírně vtipného a zábavného fyzikáře... Naučil se angličtinu, ikdyž víceméně jen samostudiem, za ten minimální časový plán se toho moc stihnout nedalo. Hlavně kvůli angličtině jsem tam taky šel že.... No seznámil jsem se tam se zajímavýma lidma, za ty čtyři roky taky se naučil se něco naučit, a pak už úspěšně a téměř bez obav odmaturoval. Musím říct, že v této škole se mi moc líbilo, ikdyž to byl někdy celkem nápor, to zkombinovat ještě s prací a zájmy...

Dálkové studium gymnázium Pernerova 25,Praha 8 po úspěšném odmaturování

Zase takovej šprt, jak někteří říkali jak je vidět jsem nebyl...


ČVUT FEL

Tak jsem si ještě dal přihlášku na školu, na které jsem snil se učit, byl na základě velmi dobrých známek z matiky a fyziky přijat bez přijímaček. Vyučování tam však probíhalo takto dálkově jen jednou za 14 dní, bylo to velmi obtížné, výklad naprosto nepochopitelný a nesrozumitelný, navíc nebyl k dispozici a k sehnání základní učební materiál. Skripta, která se doporučovala už tři roky nejsou nikde k sehnání. Ani v bazarech učebnic, nikde.
Při takovémto stavu vedení této školy jsem studium ukončil. Jsem naprosto znechucen a zhnusen takovýmto přístupem. Jakákoliv další studia na vš již nikdy nehodlám absolvovat. Raději si zachovám svůj zdravý rozum.